Indsættelsesgudstjeneste

Søndag den 8. september kl. 14.00

.

Ved gudstjenesten i Boholte Kirke søndag, den 8. september kl. 14.00 indsættes Jens Elkjær Petersen som sognepræst i Boholte af biskop Ulla Thorbjørn Hansen.

Ved gudstjenesten medvirker også Anita Hansen Engdahl, der fremover skal være bistandspræst i sognet.

Ved den efterfølgende reception i kirkens lokaler bliver der lejlighed til at hilse på begge de to nye præster i Boholte.

Høstgudstjeneste

Søndag den 15. sptember holder vi høstgudstjeneste i Boholte Kirke. Vi pynter kirken op og skal synger nogle af årstidens smukke salmer. Efter gudstjenesten vi der være sammenkomst i menighedslokalet.

Kære kommende konfirmander og jeres forældre.

Vi kan oplyse at undervisninger starter i uge 43.

For følgende klasser giver det første undervisningsgang:
Ellemarkskolen Sportsklasse, den 22. okt. kl. 14.00 – 15.45
Ellemarkskolen 8A og 8B, den 23. okt. kl. 14.00 – 15.45
Hastrupskolen, den 25. okt. kl. 8.00 – 9.45

Undervisningen foregår i Boholte Kirke, Boholtevej 97, 4600 Køge

I forældre inviteres sammen med de unge til et møde onsdag den 30. oktober kl. 19.00, hvor jeg vil gennemgå planen for undervisningen mm.

Har I spørgsmål kan I ringe på 5151 3557 eller skrive en mail til jc@km.dk

KONFIRMATIONSDATOER

Ellemarkskolen 8a og 8b, lørdag den 17. maj 2025 kl. 10.00 i Boholte Kirke
Ellemarkskolen Sportsklasse, lørdag den 17. maj 2025 kl. 12.00 i Boholte Kirke
Hastrupskolen, lørdag den 10. maj 2025 kl. 11.00 i Boholte Kirke
Hastrupskolen, søndag den 11. maj 2025 kl. 11.00 i Herfølge Kirke

Jim Bentzen Christiansen
Sognepræst (KBF)

Børnekoret

Børnekoret søger nye kormedlemmer

Børnekoret søger børn i alderen fra 8 - 15 år som elsker at synge og har lyst til at starte op efter nytår. Dette er samtidig en mulighed for at tjene lidt lommepenge. I koret lærer man mange af de mest benyttede salmer og årstiden sange mv. som vi for det meste synger unisont og nogle gange med små overstemmer. Koret øver i Boholte Kirke hver tirsdag kl. 16.30 -18 og optræder til GUD og MAD, ligger også tirsdag kl. 17, hvor der er mad efter børnegudstjenesten. Derudover deltager børnekoret også i jule- og forårskoncerten samt 2. Pinsedag. Skriv til boholte.sogn@km.dk og efterlad et mobilnr. så modtager i et opkald fra Nikolaj Skaaning eller AnneBeth Kulager Jensen.

Snak om søndagens tekst

HVER TIRSDAG KL. 10:30

Vi mødes i konfirmandlokalet over en kop te/kaffe til en samtale om de tekster, der danner rammen om den kommende søndagsgudstjeneste. Dog mødes vi ikke i juni, juli og august