Dåb

Man skal navngive sit barn inden 6 måneder efter fødslen. Hvis dit barn skal døbes, får barnet navn i forbindelse med dåben. Ellers skal navngivningen foretages på kirkekontoret - også selv om man ikke er medlem af folkekirken.

Er du i tvivl, om dit barn skal døbes, er du velkommen til at kontakte en af præsterne og aftale en samtale om det.

Lister over godkendte drenge- og pigenavne kan du se se her. Det er Familiestyrelsen under Forbrugs- og Familieministeriet der administrerer og opdaterer listerne over godkendte fornavne