Gudstjeneste Skærtorsdag

Den 28. marts kl. 17.00

Der bliver alt hvad der hører en gudstjeneste til: Salmer, bøn, læsninger og en prædiken. Men denne dag har vi valgt, at det bliver lidt anderledes, idet vi i kirken samles om et bord og spiser en middag sammen.

Deltagelse er gratis, men det vil være rart med en tilkendegivelse, hvis du/I deltager af hensyn maden. Det gøres til kirkekontoret på telefon 5666 0956 eller mail: chr@km.dk. senest den 15. marts 2024

Sang-Café med Nikolaj Skaaning

Torsdag den 11. april kl. 14.00

Nikolaj Skaaning har tilrettelagt 1. afdeling, som består af fællessange fra bl.a. højskolesangbogen. I pausen lader Nikolaj hatten gå rundt til sangønsker efter kaffen.

Entre kr. 20,00

Koncert med Det danske Pigekor

Søndag den 21. april kl. 15.00

NOCTURNER OG FOLKEMUSIK FRA ET IKKE-EKSISTERENDE LAND.

Det Danske Pigekor og FIGURA ENSEMBLE er gået sammen om tre koncerter med musik af Leoš Janáček, Peter Bruun og Geörgy Kurtag.

Den store tjekkisk operakomponist Janáček skrev musik inspireret af den folkemusik der omgav ham fra sit udgangspunkt i Brno, Tjekkiet. Her er det tekst og musik indsamlet i en slovakisk landsby sat i hans egen tonesprog. FIGURA ENSEMBLE tilfører slovakiske basfløjter, koklokker, cymbalom og Det Danske Pigekors smukke røster, så Janáčeks musik får en ekstra dimension. Det er syv folke nocturner, og de kan beskrives som folkemusik i møde med den klassisk musik.

Medvirkende er Det Danske Pigekor dirigeret af Clara Smedegaard og FIGURA ENSEMBLE, som denne gang er:

Philippa Cold, sopran, Stina Bruun Schmidt, mezzosopran Anna Klett, klarinetter og fujara Aleksandra Dzenisenia, cymbalom Jesper Egelund, kontrabas og fujara Matias Seibæk, slagtøj

Billetter kr. 50,00 som kan bestilles på chr@km.dk elle købes i kontorets åbningstid

Koncert med DaCapo-koret i Boholte Kirke

Torsdag den 23. maj kl. 19.30.

Genhør med DaCapo-koret i Boholte Kirke en forårsaften i maj.

Koncertens hovedværk, ”The Little Mermaid”, er den danske komponist, John Høybyes fortolkning af H.C. Andersens eventyr om den lille havfrue, der i sin kærlighed til den smukke prins må ofre sit eget liv. H.C. Andersens originale tekst er nyfortolket af den engelske forfatter Edward Broadbridge. Værket synges på engelsk, men med en fortæller, der på dansk bringer os godt igennem historien, ligesom også den engelske tekst er trykt i programmet.

Da det jo også er en forårskoncert med våren som gennemgående tema, synger koret en række dejlige forårssange fra Danmark, Norge og Sverige og såmænd også et spændende forårsbidrag fra Cuba.

Endelig synger DaCapo-koret også et festligt medley med arrangementer af den legendariske svenske sang-kvintet, ”The Real Group”.

Vel mødt i Boholte Kirke torsdag d. 23. maj kl. 19.30.

Der er gratis adgang til koncerten.

Børnekoret

Børnekoret søger nye kormedlemmer

Børnekoret søger børn i alderen fra 8 - 15 år som elsker at synge og har lyst til at starte op efter nytår. Dette er samtidig en mulighed for at tjene lidt lommepenge. I koret lærer man mange af de mest benyttede salmer og årstiden sange mv. som vi for det meste synger unisont og nogle gange med små overstemmer. Koret øver i Boholte Kirke hver tirsdag kl. 16.30 -18 og optræder til GUD og MAD, ligger også tirsdag kl. 17, hvor der er mad efter børnegudstjenesten. Derudover deltager børnekoret også i jule- og forårskoncerten samt 2. Pinsedag. Skriv til boholte.sogn@km.dk og efterlad et mobilnr. så modtager i et opkald fra Nikolaj Skaaning eller AnneBeth Kulager Jensen.

Snak om søndagens tekst

HVER TIRSDAG KL. 10:30

Vi mødes i konfirmandlokalet over en kop te/kaffe til en samtale om de tekster, der danner rammen om den kommende søndagsgudstjeneste. Dog mødes vi ikke i juni, juli og august