Boholte kirke

Boholte kirke  blev indviet 1. søndag i advent 1981.

Kirken er tegnet  af arkitekterne Niels Andersen og Salli Besiakov og indgår i en bebyggelse  med Køge Tekniske skole.

Udover selve kirkerummet indeholder bygningen   kapel, konfirmandlokaler og menighedssal. Kirkerum og menighedssal kan slås  sammen til én" stor kirke" med plads til 400 personer.
Herved fås der også  et rum, der kan fungere som koncertsal med en særdeles god akustik.

Altervæggen er udsmykket dels med et Helligåndsrelief i farver af kunstneren Billy Schur Olsen, dels med en høj, smal altertavle, 'Himmelstigen', udført af guld- og sølvsmeden Bent Exner, der ligeledes har stået for fremstillingen af altersølvet.

Orglet der har 26 stemmer, er bygget af orgelbygger Gunnar Fabricius Husted, Fredensborg.